Translate

zaterdag 25 mei 2013

De teletijdmachine

Gisteren deed een gure wind de takken van de bomen in mijn tuin nog heftig heen en weer zwiepen. De pimpelmeesjes, die ik onafgebroken naar hun nestkastje op en neer zag vliegen - om hun jongen te voeren - waaiden af en toe bijna weg. En het is al bijna eind mei! Vandaag dan eindelijk weer wat zonnestralen. Waar blijft toch die zomer?

"Vergrijzing in Japan", lees ik ergens. Er worden daar blijkbaar meer Pampers voor bejaarden verkocht, dan voor baby's. Ik heb daar al eens een verhaaltje over geschreven "Pamper Island". En..., het is tot nu toe mijn best gelezen story!

Is er nu sprake van een Pamperhype? Want ook volwassenen gaan blijkbaar steeds vaker naar Pamperparty's.

"Wat vind jij van mijn nieuwe Pamper? Nou, die je vorige week droeg - die roze met blauwe strepen - vond ik veel leuker."

Het valt mij ook op dat er ook steeds meer Pamperreclames op de tv worden vertoond. En..., in Venezuela is er nu een tekort aan toiletpapier. Dus..., voor de slimme ondernemer, is er daar wellicht nu ook een Pamper-gat in de markt!

Koningin Máxima onthult "Sophietje" in het kinderziekenhuis Sophia - dat 150 jaar bestaat. Ja, toffe koningin..., leuk beeldje. Dat zou ze vaker moeten doen! Alle kinderziekenhuizen moeten een beeldje krijgen! Op elke hoek van de straat moet er eigenlijk zo'n beeldje komen. Een soort van geluksbeeldjes en..., het vrolijkt natuurlijk alle zieke kindertjes enorm op!

Georges Moustaki is overleden. Dat is minder vrolijk. Hij was onder andere bekend vanwege zijn lied "Le Métèque". Ja..., weer een "voice" minder. Hij ruste in vrede.

Leonardo da Vinci ontwierp in de 15e eeuw al helikopters en vliegtuigen, maar toen had blijkbaar niemand daar belangstelling voor! En..., als ik de Belgen moet geloven, ontwierp striptekenaar Willy Vandersteen - in zijn Suske en Wiske albums - al in 1945 de eerste teletijdmachine waarmee de verstrooide professor Zonnebloem dus de tijd inging. Volgens wetenschappers van een Amerikaanse universiteit schijnt dat binnenkort ook allemaal werkelijkheid te worden!

Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat in de tijd van de Egyptenaren (toen ze die piramides bouwden), ze een soort van hofnarren hadden die iedere zondag hun kunstjes voor de Farao's mochten vertonen. Zo was er eens een hofnar c.q. uitvinder die toen al een auto (motor) had uitgevonden. Maar de Farao's waren totaal niet geïnteresseerd, ze hadden immers slaven genoeg die ze voor hun karretjes konden spannen.

Nou..., ik ben dus benieuwd of er nu belangstelling is voor zo'n teletijdmachine. Want wie wil er nu naar het verleden of..., naar de toekomst reizen?
Hoewel..., een blik in de toekomst is misschien nooit verkeerd! Dan kunnen we misschien zien, wat voor een puinhoop wij ervan gemaakt hebben en hoe wij uiteindelijk de aarde en onszelf om zeep hebben geholpen.

Tot slot. Het watermerk San Pellegrino gaat 50 miljoen flessen water - met daarop een afbeelding van Luciano Pavarotti - op de markt brengen (als een eerbetoon). Wellicht gaan veel zangers hier een slokje van nemen, want misschien ga je er wel beter van zingen - bij "The voice of Holland.
En..., helpt het niet, nou..., dan stilt het in ieder geval de dorst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten