Translate

zaterdag 6 april 2013

Snorrenmondje

'Puf..., puf. Het is weer zondag,' puft Rob. In zijn blauwe pyjama met witte strepen staat hij voor het beslagen raam van zijn slaapkamer. Hij staart een beetje voor zich uit en denkt aan een kunstveilingman met een snorrenmondje, die hij afgelopen week bij een uitzending van DWDD zag.

'Zo'n man heeft volgens mij altijd plezier,' mompelt hij in zichzelf. En met zijn wijsvinger tekent Rob een zelfportret - met een snorrenmondje - op het raam. Hij begint er spontaan van te grinniken.

'Moet ik vaker doen,' mompelt hij wederom in zichzelf. Direct daarna maakt hij er met zijn smartphone een foto van. 'Prachtig, mompelt hij, die ga ik meteen op Facebook zetten.'

Even later gaat de deurbel. Het is Buuf. 'Ja..., ik zag een koddige foto voorbij komen. Ik heb hem meteen met al mijn vrienden gedeeld. Alleen moet je niet zoveel in jezelf mompelen, want persoonlijk vind ik dat bijzonder irritant.'

Rob kijkt haar bedenkelijk aan.

Oei..., zijn portret wordt - in no time - duizenden keren ge-liked. En wat een hoop reacties!

"Oh Rob, wat zie je er grappig uit"
"Maak nog eens zo'n foto, please"
"You make my day"
"Ik ga de hele zondag dansen met Rob de Nijs"
Enz..., enz.

'Dansen met Rob de Nijs?' mompelt Rob.
'Hou nou toch eens op met dat gemompel,' bromt Buuf.
'Ja..., ja, sorry, ik zal proberen het niet meer te doen.'

"Met jou doe ik graag een Route 99 in de AH"
"Zeg mijn lieve ezeltje; ik zou graag een middag jouw Shrekje zijn"
"Wij moeten beslist eens met elkaar praten"
"Ik zou graag iets met je gaan drinken, groetjes Sophy"

Wie is Sophy? denkt Rob.

En zo gaat het maar door op Facebook. Hij snapt er helemaal niets van.

'Ze zijn blijkbaar allemaal zéér gecharmeerd van jouw snorrenmondje,' kraait Buuf.
'Ja, maar het was maar in een opwelling. Ik bedoel..., het kwam allemaal door die man op DWDD.'
'Nee, geen smoesjes. Je bent nu "hot" meneer. Hartstikke hot!'

De smartphone trilt meedogenloos in Rob's pyjamabroek.
Buuf neemt op.

'Ik word hier stapelgek van,' roept Rob puffend.
'Nee, joh, je bent weer helemaal in. Er is zelf ene Roland die constant naar jou vraagt.
Hij wil met je dansen op de maan.

'Ja, maar..., dat maanproject is toch helemaal mislukt! Dat heeft die Bloks immers allemaal op zijn blog "Rob de ruimte artiest" uitgebreid vertelt. Ja, ik zat toen behoorlijk in een dip.

En..., ik ken ook helemaal geen Roland. Overigens wel een mooie naam!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten