Translate

zaterdag 5 januari 2013

Sissi's amandel-honing masker

De douane van Hongkong heeft een grote partij olifantenslagtanden in beslag genomen. Chinezen geloven namelijk in de geneeskrachtige werking van het ivoor. En ook de neuzen van neushoorns worden tot een heilzaam poeder vermalen.

Ik vind dit verschrikkelijk. Je kan die Chinezen blijkbaar van alles wijsmaken. Het is gewoon een smerige handel, waar heel veel mensen stinkend rijk van worden!

Zo sprak ik eens een werknemer van l'Oréal aan; over de verjongingsproducten die zij verkopen.
Als antwoord kreeg ik toen: bewijs maar eens dat het niet waar is!

Ik las ergens dat de Oostenrijkse keizerin Sissi († 1898) er altijd bijzonder goed uitzag. Die gebruikte ook allerlei poedertjes en zalfjes, maar dan van natuurlijke producten (voor zover mij bekend is).

Een van die zalfjes werd zelfs naar haar vernoemd, namelijk: Sissi's amandel-honing masker.

En volgens mij gebruikte Romy Schneider dit middeltje ook.
Als kleine jongen heb ik haar namelijk eens ontmoet, toen ze in een bioscoop haar Sissi-films kwam promoten.

Ik moest haar toen een bos bloemen aanbieden, en behalve dat ik twee heerlijke onvergetelijke klapzoenen van haar kreeg, rook ze toen ook naar amandel.


(Na die voor mij bijzondere ervaring heb ik mijn gezicht zeker een week niet gewassen en de eerste drie nachten heb ik nauwelijks geslapen. Ik was duidelijk verliefd!
Eigenlijk is het daarna nooit meer echt goed met mij gekomen.)

Voor wie het wil uitproberen, is hier het recept:

* 2 eetlepels tot poeder gemalen amandel
* 1 theelepeltje bijenhoning
* 1 eierdooier

Alle ingrediënten voorzichtig tot een crèmige massa roeren.
Met een spatel aanbrengen op een gereinigd gezicht, hals en decolleté.
En daarna circa 20 minuten laten inwerken.

Met warm water of lindebloesemthee afwassen.

Het masker maakt de huid zacht en glad.
Uitstekend voor iemand die rookt of een vlekkerige en geïrriteerde huid heeft.

U begrijpt natuurlijk wel, dat de verantwoordelijkheid van dit recept bij Sissi ligt.
Dus als u straks allerlei rare rode bulten krijgt, of groen uitslaat, dan is mijn naam haas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten