Translate

zondag 30 december 2012

Een eeuwig nieuw begin

Zondag is de dag van Rob de Nijs. Het is zijn dag en dan mag hij doen, wat hij wil!
Zittend op de bank, denkt hij na over de afgelopen week.
'Wat is er toch allemaal weer veel gebeurd,' mompelt hij in zichzelf.

In Carré hangt sinds donderdag een portret van hem. Het kunstwerk is gemaakt ter gelegenheid van zijn zeventigste verjaardag.

Rob is duidelijk in zijn sas. Hij wil er nog wel zeventig jaar tegenaan smijten, want hij heeft er zin in!
'For ever young,' neuriet hij vrolijk voor zich uit.

Op de foto in de krant ziet hij er nog goed uit!
Ik denk dat dat komt door al die liedjes, die hij zijn leven lang heeft gezongen.

Avond na avond je publiek entertainen, dat houd je op de been, dat houd je jong!

Want als een vogel stopt met zingen, dan is het snel met hem gedaan!

Rob is een eeuwige optimist! Dat blijkt wel uit het mooi gezongen lied:

"Tegen beter weten in"

Er is geen einde aan het laatste einde
Er is alleen een eeuwig nieuw begin
Dan zal ik daar onmiddellijk in geloven
Tegen beter weten in


Gaat hij opgewekt knallend het oude jaar uit en vrolijk flierefluitend het nieuwe weer in?
Ik denk van wel!
Want als ik mijn ogen sluit, hoor ik hem reeds zingen "2013 plus zeventig, tegen beter weten in".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten